Pobierz PDF
Pobierz PDF

Aktualności

 
2023-02-03

INFORMACJA dla mieszkańców dotycząca usuwania drzew

 - drzewo_2.png

 

https://www.rymanow.pl/asp/pl_start.asp?typ=13&menu=8&dzialy=8&artykul=3204&akcja=artykul

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu:
Biuletyn Informacji Publicznej Ministerstwa Klimatu i Środowiska (mos.gov.pl)

 

 W związku z wejściem w życie w dniu 10 listopada 2022 r.:

  • ustawy z dnia 7 października 2022 r. o zmianie niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców (Dz.U. poz. 2185), 
  • nowelizacji ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody 

wprowadzono zmiany w ww. ustawie w art. 83b:

  • ust. 3 w brzmieniu:
    „3. Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu składa się w:
    1) postaci papierowej albo
    2) formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.”
  • ust. 4 w brzmieniu:
    „4. Formularz wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu w formie dokumentu elektronicznego minister właściwy do spraw środowiska udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej obsługującego go urzędu”

Ww. przepisy weszły w życie z dniem 27 stycznia 2023 r.

Na podstawie art. 83b ust. 4 ustawy o ochronie przyrody udostępniono formularz wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów, który zgodnie z art. 83b ust. 3 przedmiotowej ustawy można złożyć właściwemu organowi w formie dokumentu elektronicznego.

 

Alicja Kurylak